Mordolap yazısı

Eskiden, henüz her sokak arasında butiklerin yer almadığı, insanın istediği her kıyafet ve aksesuarı bulamadığı, modanın sadece bir iki dergiden izlenebildiği günlerde, terzilerin yeri başkaydı. Hele ki o terzi, iyi bir prova terzisi ise.

Şimdilerde prova terzilerinin sayıları azalsa da, insanın istediği kıyafeti istediği renklerde, tam üzerine göre diktirebilmesinin zevkini unutabilmesi mümkün değil.

İyi bir terzi bulmak kolay değil tabii. Anlaşabileceğin, seninle aynı dili konuşup, aynı zevki paylaşıp, kendisinden de bir şeyler katabilecek birini bulabilmek büyük bir şans.Ve masaldaki, prensi bulabilmek için bir çok kurbağayı öpmek zorunda kalan prenses gibi bulabildiğiniz tüm terzileri deneyip onu bulana kadar bir çok kumaşı mahvetmeniz gerekebilir.

Ama azimliyseniz, benim gibi sonunda istediğiniz terziyi çok uzaklarda da olsa bulabilirsiniz.

Terzilerle çalışmanın bir çok avantajı vardır. Öncelikle sizde olan kıyafetin bir başkasında olmasına imkan yoktur. Modeli benzese rengi, rengi benzese kumaşı benzemez. Eğer modellere kendinizden bir şeyler katmayı seven biriyseniz ortaya çok farklı tasarımlar dahi çıkarabilirsiniz.

Bunun yanısıra istediğiniz kıyafetleri istediğiniz zaman, hem de benzerlerinin çok ucuzuna edinmiş olursunuz. Ayakkabı ve çantaya daha çok bütçe ayırabilmeyi kim istemez ki?

Bu yaz, geçen yazlara nazaran bana daha çok heyecan veriyor, çünkü akımların hemen hepsi benim tarzıma uyuyor. Geçtiğimiz yazlarda da severek kullandığım her şey bu senede var. Geçtiğimiz senelerde dolabıma kattığım çiçekli pamuk elbiseler, siyah beyaz puanlar, beyaz ve renkli pantolonlar, rengarenk tunikler, esprili tşirtler ve rengarenk çanta, ayakkabıları bu yaz da kullanabilirim.

Bu sebeple her sene yaptığım gibi hoşuma giden bir akımı alıp uygulamam gerekmiyor, her birini giyebilirim. Belki sadece taytın modası yok amane olmuş yani. Onun rahatlığından vazgeçemem.

Hal böyle olunca ben de tüm yazlıklarımı gözden geçirip, neler ekleyebileceğimi planladım bile. Eksik gördüğüm renklerdeki kemer, ayakkabı ve aksesuarları da tamamladım. Rengarenk kumaşları aldıktan sonra ver elini terziye.

Modelleri tartışıp, aksesuarları bulmak, ve provalara gidip ortaya çıkan şeyleri görmek çok zevkliydi ama sanırım giymek hepsinden de zevkli olacak.



Geçtiğimiz yaz bolca stiletto edinmiştim. Bu yaza en çok kullanacağım renkler olan saks mavi ve pembe babet alarak başladım işe. Degradeli ayakkabılara da kayıtsız kalamadım.




Dolabımda eksik olanlar rengarenk satenlerdi. Saks rengi boyundan bağlı bluzu beyaz jeanle giymeye karar verdim. Sezonun diğer rengi olan sarı ile en rahat ettiğim bluz modelini diktirdim. Bu aralar dergi kapaklarında sıkça rastladığımız turuncudan karpuz kollu bir bluz. Ve en sevdiğim mor tonundan belden kuşaklı, çarpraz askılı bir tunik.

Geçtiğimiz yazlardan da çiçek desenli elbiselerim vardı ama bu yıl renkler de modeller de çok daha yalın ve romantik. Boyundan bağlı bluzlar, robadan kuşaklı tunikler, pamuklu rahat elbiseler. Dolabımdaki Etnik ve Hippi desenler yeterli geldi, şimdilik onlara gerek yok.



Kaplan desenler iddialı mı? Aslında pekala günlük giyimde de kullanılabilir. Renk, desen ve kumaş seçimi ile çok farklı şeyler ortaya çıkabilir.



Siyah, her sezonun olmazsa olmazı. Belinden bu sezonun en iyi aksesuarı olan kemerlerle büzülen bol bir elbise, erkek yaka ve girik kol olursa nasıl durur? Şahane ! Bunun yanı sıra büyük düğmeli asimetrik kesimli bir denizci ceket niçin siyah olmasın?


Siyah ve beyazın birlikteliği. Puanlı elbiselere doyamıyorum. Bu boyundan bağlı uzun örgü elbisenin robası ve askıları siyah. Çiçek desenli ise yakasındaki pliselerle 60 lı yılları andırıyor.

Tek omuzdan askılı, düşük yakalı, üzeri rengarenk sloganlı tşirtleri de unutmamalı.

Bu yaz rengarenk olacak.

0 yorum:

Toolbar