IFW'den Bildiriyoruz - Özgür Masur, Simay Bülbül, Zeynep Tosun

Özgür Masur

Simay Bülbül

Zeynep Tosun

İstanbul trafiğine fena yakalandık bugün.

Genç tasarımcılar defilesini maalesef kaçırdım.O kadar çok görmek istiyordum fakat olmadı.

Ama basın bültenlerini paylaşacağım sizinle;

Özgür Masur 2010/11 Kış

Masur, koleksiyonun çıkış noktasını şöyle anlatıyor;

''Kadınlarım bu sefer isyankar..Onlar var olduğundan bu yana yaşamışlık sayılan kalıpların dışına çıkamadılar.Bu yüzden kendilerine yapıştırılmış, diretilmiş, zorunlu kılınmış duygular, bedenlerinde hayat bulan giysilerinde simgesel olarak ''PROTEZ'' lendi. Onlar, yine yaşama karşı gelmek adına isyanın en sakin hali ve tepkinin en belirgin yolunu seçtiler... Yani ''PROTESTO'' yu...Ben bu iki olguyu bütünleştirip yeniden yorumladım. Bu yeni kavramın adını ise ''PROTEZ-STO'' koydum. '' diye ifade ediyor.

Koleksiyonda kaşe, keçe ve ipek krepler kullanmış. Tasarlanan modellere monte edilmiş geometrik ve origamik detaylar kıyafetlere protez havası veriyor.

Koleksiyon iddialı detaylarına karşın, kadının zarafetini yansıtan sade bir şıklık sunuyor.

Simay Bülbül-Şaman Kadınları

2010 Kış koleksiyonun hikayesini şöyle anlatıyor.

'' Ateşi bulan kadın, şifayı sunan kadın, doğuran, besleyen, bakan, büyüten; Tanrının yeryüzünde işleyen eli, KADIN.....

Koleksiyon Türk derisi ile tasarlanan 30 parçadan oluşuyor. Ana materyali deri olmasının yanı sıra ipekler, ketenler, örmelerle kombinli bir koleksiyon.

Renkler siyah, gri tonları, antrasit ve beyaz.

Simay Bülbül, DTG desteği ile İstanbul'dan sonra Moskova ardından Milano'daki moda fuarlarına katılacak.Not etmeden geçmeyelim.

Kendisine başarılar diliyoruz.

Ve Zeynep Tosun

Koleksiyonun teması ''Kaybolan kanatlı denizatı''...

Lidya Kralı Karun'a ait hazinenin bir parçası olan kanatlı denizatı broşu O'nun sahip olduğu zenginliği anlatır.Kanatlı denizatı, karada atı, denizde balığı, havada kuşu simgeler.Neredeyse tüm hayatını zengin olmaya adayan Karun Perslerin Lidya'yı ele geçirmesiyle, sahip olduğu her şeyi kaybetmesiyle asıl mutluluğun maddiyatta olmadığını anlamıştır.

Lidya Kralı Karun'un bile anlamış olduğu ''parayla saadet olmaz'' felsefesini umarım hepimiz tam anlamıyla idrak edebiliriz...


2 yorum:

headoffashion dedi ki...

zeynep tosun'un ifw'de defilesi muhteşemmiş, gidemedim ama fotoğraflarını gördüm. gerçekten çok yetenekli, bilstore'da da görmüştüm tasarımlarını, hayran kalmıştım:)

Aslı Cin dedi ki...

Evet akılda kalanlardan biriydi. Hani bazı parçalar var ki giyince o kadar sade olmasına rağmen dikkat çeker. Öyle...

Toolbar