Sektörden haberler...

Twilight film serisinin arkasındaki stüdyo, Summit Entertainment, kadın moda tasarımcısı BB Dakota dava ediyor. Sebebi ise tasarımcının Bella Swan tarafndan giyildiğini vurgulayan reklamlar yaparak bir ceketi satışa çıkarması. Stüdyo BB Dakota karşı Cuma telif hakkı ve ticari marka ihlali için dava açtı. Summit Entertainment, the studio behind the Twilight film franchise, is suing women's fashion designer BB Dakota for selling a jacket advertised as being worn by Bella Swan, the character played by Kristen Stewart.The studio filed a lawsuit against BB Dakota on Friday for copyright and trademark infringement..............................................................Mango bu sene Çin'de 60 yeni mağaza daha açmayı planlıyormuş.  Gelecek 5 yıl içinde de mağaza sayısını 1400 den 3000 lere çıkarmayı hedefliyormuş. Geçtiğimiz günlerde indirimden torbalarla çıkarken kapıda bir kaç tane güvenlikçi görünce dediğimiz gibi "Alışveriş etmeyeni dövecekler" Genel müdürün açıklamasına göre uzun vadeli planlarında dünyadaki her şehirde bir Mango mağazası açmak varmış.Mango plans to open 60 stores in China this year and to increase its total worldwide count to around 3,000, from 1,400 currently, in the next five years.Mango's general director Enric Casi told Cinco Dias the company's long-term objective is to be present in every city in the world............................................................................................Julian Mc Donald “Britain’s next top model” yarışmasını büyük beden bir modelin kazanmasının şaka olarak nitelenirlebileceğini söylemiş. Defile mankeni 6-8 arasında ölçülerde olmalı diyen ve aynı zamanda yarışmada jüri de olan modacının aksini düşünenler de var. Geçtiğimiz yıl Amerikan Gloamour dergisi 42 beden bir modeli kullanmıştı. Bunun ardından Almanya’nın en başarılı kadın dergilerinden biri oaln Brigitte, bundan b yle moda çekimlerinde sadece gerçek kadınları kullanacağını açıklamış, hatta çok zayıf bir mankeni 46 beden bir modelle beraber fotoğraflamıştı.Fashion designer Julien Macdonald has spoken out against tentative trends for using larger-sized fashion models, saying that a plus-size model winning TV show Britain's Next Top Model would make the show "a joke"."A catwalk model is a size six to eight," Macdonald, who is a judge on the show, told Wales on Sunday.In August last year, American Glamour printed a picture of size 12 Lizzie Miller, in which a roll of stomach was clearly visible.Germany's most popular women's magazine, Brigitte, then pledged only to use real women in its shoots; and in January 2010 V ran a "size issue", in which the photographer Terry Richardson shot the sample-sized Jacquelyn Jablonski next to the size 16 supermodel Crystal Renn........................................................................................................................İngilliz Telegraph Medya Grubu "Londra Moda Haftası ile bu eylül ayında büyük dijital bir moda girişimi başlatmaya hazırlanıyor.Vogue, Marie Claire ve Glamour gibi dergilerle rekabet edebilmek için açılacak yeni site e-ticaret ve sosyal medya odaklı olacakmış.The UK's Telegraph Media Group is set to launch a "major digital fashion initiative" during London Fashion Week this September in an attempt to compete with magazine titles including Vogue, Marie Claire and Glamour.According to Marketing Magazine, the new site will see the newspaper's current fashion channel relaunched to include a variety of additional offerings such as ecommerce and a focus on social media..................................................................................................Mercedes-Benz İngiliz Philip Treacy ile birlikte E-Serisi Cabriolet için ikinci kez moda reklam kampanyasını hazırladı. Yüzü ise Milla Jovovich.
Mercedes-Benz has unveiled its second fashion-inspired ad campaign for the E-Class Cabriolet, featuring style icon Milla Jovovich...............................................................................Armani Exchange AX STYLEPAD adı altında interaktif bir çalışma başlattı. Böylece tüketiciler, sitede yer alan sahne arkası görüntülere ait fotoğrafları görebilecek ve kendi istedikleri gibi varyasyonlar da yaratabilecekler.Armani Exchange has launched an interactive digital portfolio entitled the A|X STYLEPAD, which allows consumers behind-the-scenes access to the current ad campaign, as well as the chance to play with creating their own versions of the images..............................................................................................................................İtalyan reklam standartları kurumu Diesel’in ödüllü “Be Stupid” reklamının boar larda yayınlanmasını yasaklamış. Gerekçe olarak,reklamların çocuklar tarafından da görüleceği vurgulanarak, bunun rahatsız edici davranışları teşvik edebileceği açıklanmış.Italian fashion brand Diesel's award winning 'Be Stupid' ad campaign has been banned from appearing on billboards by the UK Advertising Standards Authority (ASA). It deemed the ads offensive and one in particular liable to encourage antisocial behaviour, noting the billboards are likely to be seen by children.

0 yorum:

Toolbar