Moda kurbanı olmayın !


Henüz küçücük bir kızken kafama koymuştum. Ben büyüyünce mutlaka o teyzemin evinde gördüğüm dergilerdeki gibi giyinip, o işin içinde yer alacaktım. O işi yapanlara ne dendiğini bilmediğim için kıyafetler hazırlayacağım derdim herkese. Hoş bir de perim olacaktı o akla göre, o bana hayal ettiğim her şeyi çıkarıp asacaktı karşıma.

Neyse defterler dolusu çizim yaptım, Barbie’lerime kıyafetler diktim,nihayetinde branş istediğim branş olmasa da gün geldi Tekstili kazandım ve bitirdim.

Mezun olur olmaz da çalışmaya başladım. Sıfırdan. Keyifle çalışarak, başlarda gece yarıları bile işletmeye çağırılmaktan dolayı isyan etsem de sonraları iş seyahatleri ile istediğim bir çok ülkeyi gezme şansına sahip olunca bu gel gitlere alışarak 11 yılı devirdim. Sonra bir gün, kendime sordum? Hayal ettiğin bu mu?

İşte o günden sonra ofise gidip gelmek çok zor gelmeye başladı, başka değişikliklerinde girmesiyle hayatıma, dedim ki zaman şu zaman,şu tarihe kadar dayanacağım, sonra...

Sonra hayal ettiğim şey, sanırım azıcık aşım ağrısız başım diye tabir edilen cinsten bir şey. İstediğim şeyleri tasarlamak, kendi istediğim şekilde satmak, ama keyif alarak bunları yapmak. Tabii oğluma daha fazla zaman ayırabileceğim geniş zamanlar bırakması da cabası.

Bu hayalimi gerçekleştirmek için çok zaman var belki ama bu konuda yazmak için sabırsızlanıyorum.

Sezon hakkında bilgi vermeden önce birkaç konuya açıklık getirelim. Moda nedir, ne değildir?

O sezon vitrinleri süsleyen birbirinin benzeri kıyafetleri giyerek üzerimizdekileri Kızılay dağıtmış gibi dolaşmak mı? Bir de üzerine aynı kesim ve renk saçlara benzeri aksesuar edinip aynı tornadan çıkmışçasına salınmak mı? Yoksa yenilikleri takip ederek bize yakışanları giyerek kendi stilimizi oluşturmak mı?

Nereden çıktı bu moda Allah aşkına? Kim karar veriyor neyin moda olacağına? Nasıl çıkıyor ortaya?

Bizler...

Modayı aslında bizler yaratıyoruz. Şöyle ki, dünyanın her bir köşesindeki savaşan, sevişen, tartışan, barışan değişen biz insanlar dünyanın gidişatında yaptığımız her değişiklikle gelecek yılların akımlarını yaratacak adımları atıyoruz. Gelecek sezonları araştırıp, sadece aksesuar, giyim ve ayakkabı gibi sektörlerde değil, otomotiv, ambalaj, mimari ve film endüstrisi gibi aklınıza gelebilecek hemen her konuda hayatımızın içine giren sektörleri de etkileyen kuruluşlar, bunu dünyanın dört bir yanında yer alan çalışanlarının gönderdiği bilgiler ışığında yapıyorlar.

Politika, din, savaşlar, küresel ısınma, organik bozulma... Her şey geleceği etkiliyor. Modayı da.

İnsanların inançlara dönüş yaşadığı günümüzde Prada gibi ünlü modaevlerinin farklı türban tasarımları ile defilelerini renklendirmeleri buna en güzel örnek.

İşte tüm bu bilgilerle özetlenen gelecek sezonlara ait ne varsa her şey modaevlerince yorumlanıp defilelere çıkıyor, üreticilere ulaşıyor, ve en sonunda da bizim alışveriş torbalarımıza giriyor.

Alışveriş torbaları...Biz kadınların çoğunun en sevdiği arkadaşlarından biridir değil mi?

Her şey iyi hoş, alışveriş yapmak keyifli ama o alışveriş torbalarının içindekiler bizi vezir de eder, rezil de...Bu yüzden bir moda kurbanı olmamak için birkaç basit noktaya dikkat etmemiz lazım belki de.

1- Moda olan her şeyi bir arada kullanacaksınız diye bir kaide yoktur.

Misal seksenli yıllardan esinlenilerek hazırlanan geçtiğimiz yaz sezonunun parlak baskılı kalçadan büzgülü canlı renklerdeki tşirtlerini yine moda olan kocaman renkli küpeler ve taytla kullanırsanız insanlar sizin olsa olsa 80 li yılların bir Türk filminden fırladığınızı düşünür. Allahtan vatka takmamışsınız!

2- Moda olan her şey herkese yakışmayabilir.
Hiçbir şeyi denemeden bana yakışmaz demeyin. Ama tabii alacağınız ürünün size yakışıp yakışmadığını yine en iyi siz bilirsiniz. İçinde rahat mı hissediyorsunuz kendinizi, yoksa orasını burasını çekiştirerek dolaşmaya değer mi? Herkesin size bakmasından rahatsız oluyorsanız o iddialı kıyafeti almayın. Yok eğer hoşuma gider tüm bakışların üzerimde olması diyorsanız, hazır modayken kaçırmayın.

3- Moda olan bir çok şey gardrobunuzdaki klasik bir çok kıyafete uyum sağlayabilir.

Beğendiğiniz ve aldığınız her ne ise onu gardrobunuzda kendinize en çok yakıştığını düşündüğünüz ve aynı zamanda en rahat hissettiğiniz kıyafetlerle kombin edin. Yukarıda bahsettiğim tşirt kumaş bir şortla hoş durmayacaktır ama sizi ince gösterdiğinizi düşündüğünüz jeanle neden olmasın?

Bir şeyi sadece moda olduğu için almayın. Unutmayın ki moda değişkendir. Aldığınız ürünün moda olduğu kadar klasik bir yanının da olması sizin o ürünü uzun senelerce keyifle kullanmanızı da sağlar. Bunun için kalitesine güvendiğiniz bir markayı tercih edebileceğiniz gibi, sadece adı için bir markaya da binlerce dolar verebilirsiniz. Bu biraz da sizin bütçeniz, hayat görüşünüz veya seçimlerinizle ilgili bir şey. Ama seçiminiz her ne olursa olsun aldığınız ürünü farklı kombinasyonlarla deneyip kendi stilinizi ve modanızı yaratın. Her kadının dolabında bulunması gereken belli başlı birkaç şey vardır. Kombinlemek için kurtarıcılar diyelim biz onlara. Beyaz bir gömlek, klasik bir jean, hoş bir siyah pantolon ve elbise. Bunlar eksikse, boş verin neyin moda olduğunu, önce bunları edinin.

Oscar Wilde “Moda denilen sey o kadar çirkindir ki onu her altı ayda bir değiştirirler “ demiş, biraz acımasız olmuş bu söz bana kalırsa, ama bazen öyle şeyler görüyoruz ki, hak vermemek de elde değil, değil mi?

Not defteri: Bu konuda yazacağım kış sezonu ile ilgili bir sonraki yazıya kadar dolaplarınızı açıp bir bakın. En çok neleri giymekten hoşlanıyorsunuz? Nelerin size çok yakıştığını düşünüyorsunuz? Yıllardır giymediğiniz boşu boşuna dolabınızda yer işgal eden neler var? Kurtarıcılarınız var mı? Neleri eksik görüyorsunuz? Ara sıra dolapları didikleyip ne var ne yok denemek iyidir,insanın aklına yepyeni fikirler getirir, keyfini çıkarın.

Dip not: Yukarıdaki kombinasyon bu sezondan. Gri renk genellikle tercih edilmese de asil, her zaman bir çok renkle kombinleyebileceğiniz, doğru kullanıldığında her daim insanı şık gösteren bir renktir. Okul üniformalarınızı unutun...

8 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

Ne güzel olmuş :)
En iyi okuyucularından biri ben olacağım..

Adsız dedi ki...

Canım hayırlı uğurlu olsun hemen kaydettim izninle birtanem zevkle izleyeciğim mucck

nurdan dedi ki...

öncelikle hayırlı olsun sevgili aslıcm..ben çok sevdim bu siteyi :)
gri çok severek kullandığım bir renk ve bu sezon bol bol gri alternatifleri en çok beni sevindirdi...
benim çok büyük bir problemim varki uzun zamandır bunla başetmeye çalışıyorum...
dolabımda haddinden fazla kıyafet bulunmakta..kesinlikle hiç1şeyimi atamıyor,veremiyorum..15-20 sene öncesinden kalma şeyler bile var..aysel gürele benzetenler var ama vazgeçemiyorum hiçbirşeyimden :)
kurtarıcı siyah takımlarım,elbiselerim yanında bu sene birkaç gömlek de ekledim dolabıma..tasarım kıyafetleri severim ama hoşuma giderse pazardan da alabilirim..ve evet kızlay dağımış misalı tek tip giyinmeye oldum olası karşıyım...giyim tarzım zaman zaman farklı,uçuk bulunsa da ..çevrem beni olduğum gibi seviyor..ben tarzımı çoook önceden belirledim ve de çok memnunum :)
sevgiler,

Adsız dedi ki...

yeni blogunuz hayırlı olsun..ben çok sevdim bu blogu..
bizim blogun diğer sakinleride sevecek eminim...
sevgiler
merve

Mademoiselle dedi ki...

Yukaridaki kombinasyonu cok sevdim. Ama parfumler olmamis. O parfumler o kiyafete gitmez:). Yazilarini merak ile bekliyorum.

Aslı Cin dedi ki...

Asortik, teşekkür ederim :)

Eda, o zaman yeni yazı gelsin hemen.

Nurdan, yerin varsa atma. Bazı insanlar ki ben bunlardan biriyim, giymediği her şeyi her sezon dağıtır, bazıları saklar. Ama saklayıp iyi bakanlar her zaman kazançlı çıkar :)

Merve, çok teşekkürler, sizin blogunuzu da ben ziyaret edebilsem ?

Madam, seni gördüğüme çok sevindim. Biliyorum bu kıyafete çok yakışmadı kokular ama görselliği tamamlamak için renkleri iyi gitti, affet ;)

Bu konuda yardımlarına başvurmak isterim her zaman, vaktin olur da eleştirilerini yazarsan çok sevinirim. Bu kombinasyona şu parfüm iyi gider, gibi...

Charm dedi ki...

Hoş oldu bu blog diğer blog gibi keyifle okuyacağım, elinize sağlık.

Aslı Cin dedi ki...

Charm, teşekkür ederim, her zaman beklerim :)

Toolbar