Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months

Kimileri bayılır bu söze.Espri yapmış Oscar amca. Tabii ki modadaki akımların gelip geçici olduğunun bilincindeyiz. Aksi taktirde kimi akımlara dayanabilmek zor olurdu. Çıkan sonucu beğensek de beğenmesek de politika, sinema, müzik, hayatın her alanına olduğu gibi tasarıma da yön veriyor. Yeniden yorumlanan bir çok stil globalleşen dünyada eskisinden de hızlı bir şekilde önümüze sunuluyor. Herşeyi hızla tükettiğimiz için olmalı, artık klasik parçalara da daha az yer veriyoruz. Hep yenisine ve farklısına açız.

Dünyanın bir çok yerinde özellikle de genç nesille birlikte büyüyen farklı akımlar var. Tek tesellim futuristik - yo hayır hatta futuristik akımları mumla aratan garip- kombinasyonların sonu her zaman doğallığa dönüş olmuştur. Bu sebeple gelecekte eski fotoğraflarıma bakıp kendime “Nasıl da giymişim bunları” diye sormamak için bir çok komik diyerek nitelendireceğim akımı izlemekle yetiniyorum. Ok itiraf ediyorum gülerek izliyorum ama aslında durum aynı zamanda trajikomik de.

Sokak modasının gücüne sonuna kadar inansam da, durum kimi akımlarda sokak değil sirk modasına dönmüş durumda. İlginç olma adına bir araya getirilen kimi kombinasyonlarla “Ben yaptım oldu“ zihniyeti, ve ilk kez gördükleri herşeyi dahiyane zanneden güruhun şak şakları arasında “stil” olduğunu iddia ettikleri görünüm , Andy amcamızın dediği gibi herkesin 15 dakika ünlü olacağı günümüzde yada gelecekte, benim için geçmişin avam bir karesiyle eşdeğer. Dahasi, ve de acı olanı bunun, bu işe yıllarını veren modacılara,fotoğrafçılara, styling uzmanlarına da bir küfür olduğunu düşünüyorum.

Tasarımcıların herkes kadar yoruma açık olduğu aşikar ve tasarımların kullanımı da bizim hayalgücümüze ve zevkimize bağlı ama “hiç bir şey”ken, kendisine aynada bir bakmadan, "çok şey" olmuş insanları acımasızca eleştirmek, dahası onların tasarladıklarını bu kadar çirkinleştirmek için özgüvenden fazlası lazım.

Moda kurbanı olmak da cabası.

Bilmem, belki de abartıyorum, ama sanki bu kadar basitleştirilmemeli herşey.

0 yorum:

Toolbar